PYP: Educating the Whole Child – Pan American School

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PYP: Educating the Whole Child

(Versão em português abaixo) 

Ms. Liz Hines -Primary School Assistant Principal  

 

The PYP philosophy aims to develop the whole child, not simply factual, content knowledge. We teach them to think and inquire deeper, make deeper connections with their previous learning, develop critical thinking skills, and develop conceptual understanding. 

Have a look at the Bloom’s taxonomy of thinking: 

 

Sources: Image 1 / Image 2 

 

Teachers in the Primary Years Program strive to develop the Approaches to Learning skills (ATLs) that will best prepare our children for their future: Research skills, Thinking skills, Social skills, Self-management skills, and Communication skills. 

As well, we want to cultivate the qualities of good people, as described by the Learner Profile; people who are Caring, Inquirers, Thinkers, Balanced, Communicators, Reflective Principled, Risk-takers, Open-minded, and Knowledgeable. 

We want to empower our students to have agency over their own learning and own it, to be agents of change, people who know they can take action, and even if the action is small, to better their own lives and the lives of others. 

The PYP Units of Inquiry are loosely planned by the teachers but are responsive to students’ questions and wonderings. The PYP places great value on fostering student agency and allowing for student input into how the units look. This is why they rarely look the same from year to year because the teachers are accommodating for the students. The PYP Enhancements promotes student agency and the development of the ATLs more than ever. You can expect even more individualized and responsive inquiries, “genius hour” or “passion projects”, or class-decided inquiries that respect the children’s curiosities. Please ask your child(ren) their inquiries at home!

 

Watch the video: Click here

Presentation: Click Here

 

PYP: Educando a criança por completo 

 

Ms. Liz Hines -Primary School Assistant Principal  

 

A Filosofia PYP tem como objetivo desenvolver a criança por completo, não apenas o conhecimento de conteúdos.  Nós os ensinamos a pensar e investigar mais profundamente, fazer conexões mais profundas com o aprendizado anterior, desenvolver habilidades de pensamento crítico e desenvolver o entendimento conceitual.    

 

Dê uma olhada na Taxonomia do pensamento de Bloom: 

  

Fontes: Imagem 1 / Imagem 2 

Os professores do Programa de Primeiros Anos (PYP) se esforçam para desenvolver habilidades de aproximação ao aprendizado (ATLs) para melhor preparar as crianças para o futuro: habilidades de pesquisa, habilidades de pensamento, habilidades sociais, habilidades de autogestão e habilidades de comunicação.     

 

Também, queremos cultivar as qualidades de pessoas boas, como descrito no perfil do aluno; Solidários, Investigadores, Pensadores, Equilibrados, Comunicadores, Reflexivos, Íntegros, Audazes, Mentes Abertas e Informados.  

 

Queremos capacitar os nossos alunos a tomarem controle sobre o seu aprendizado, a serem agentes de mudança, a serem pessoas que sabem que podem tomar atitudes, ainda que seja pequena, que possam melhorar suas próprias vidas e as vidas dos outros.      

As unidades de questionamento do PYP são planejadas pelos professores, mas respondem às perguntas e questionamentos dos alunos. O PYP valoriza muito o estímulo à ação dos alunos, permitindo ao estudante contribuir para como a unidade tomará forma.    

 

Por esta razão, raramente, as unidades se parecem ao decorrer dos anos, pois os professores estão as adaptando aos alunos.  Os aprimoramentos do PYP promovem a autonomia dos alunos e o desenvolvimento das habilidades de aproximação ao aprendizado (ATLs) mais do que nunca. Você pode esperar questionamentos  ainda mais individualizados e responsivos, “momentos de inventividade”, ou “projetos entusiasmantes”, ou questionamentos decididos pela turma que respeitem as curiosidades dos estudantes. Por favor, pergunte ao(s) seu(s) filho(s) sobre as suas investigações (inquiries) em casa!    

 

Assista ao vídeo: Clique aqui

Apresentação: Clique aqui